Hikayemiz

OYDO, uzun yıllardır yurtdışında yaşayan çok kültürlü ailelerin talepleri üzerine, ihtiyaçtan doğmuş bir modeldir. Bu doğuşu OYDO’nun kurucusu olan Nazife Öğretmen şöyle anlatıyor:

“2010 yılında 5 yaşındaki kızım Dila ile Dubai’ye yerleştik. Kızımın ve diğer Türk çocuklarının ana dillerine hâkim olamadıkları için, kendilerini doğru ifade edemediklerine ve telaffuz sıkıntısı yaşadıklarına yakından tanıklık ettim. Çocuklar Türkçe konuşmaktan kaçınıyorlardı. Zaten Türkçe konuşup dillerini geliştirmelerini sağlayacak bir ortamları da yoktu. Aynı problemleri Türkiye’de yabancı dil eğitimi alan çocukların da yaşamakta olduklarını gözlemledim. Kaldı ki önemli birer konu olan ana dili eğitimi ve yabancı dil öğrenimi, sadece bizim ülkemiz için bir problem değildi. Dubai ve Abu Dabi’dekilerin yanı sıra dünyanın pek çok ülkesinde okulların, dil kurslarının, bu alanda çalışan öğretmenlerin, çocukların ve onların ailelerinin de benzer problemlerle karşılaştıklarını yaptığım detaylı araştırmalar neticesinde gördüm. Bir eğitimci olarak, gerekli ve uygun oyun ortamıyla birlikte doğru materyaller de sağlandığında, çocukların ana dillerini ya da yabancı bir dili çok daha kolay ve hızlı bir biçimde öğrenebildiklerini gözlemledim.”

“Tüm bu gözlemlerin ardından dünya üzerinde bulunan başarılı ya da başarısız olmuş pek çok eğitim metodunu incelemeye başladım. “IB Programı”, “British Curriculum”, “Montessori” ve “Waldorf” gibi başarısı kanıtlanmış pek çok eğitim yöntemini tek tek değerlendirdim. Geliştirdiğim modelin uluslararası platformlara taşınması için yaptığım değerlendirmeler, araştırmalar ve tecrübeler sonucunda, sadece oyunlarla yabancı dil öğrenimi modeli üzerinde yoğunlaştım. Bu süreçte Dubai’de veli - öğrenci ihtiyaçlarına yönelik yaptığım anketlere, liderlerin yaptığı gözlemlere ve bunların değerlendirmelerine dayanarak OYDO’nun bugünkü halini almasını sağladım.”